شماره خبر : 8969
منتشر شده در مورخ : ۶ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 11:34
مدیرعامل آبفا خوزستان:مشکل آب وفاضلاب استان برای همیشه حل می‌شود

مدیرعامل آبفا خوزستان:مشکل آب وفاضلاب استان برای همیشه حل می‌شود

  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای حل مشکل آب و فاضلاب در این استان گفت: مشکل آب و فاضلاب خوزستان با کار شبانه روزی و بسیج تمام امکانات، تجهیزات و ماشین آلات، یکبار برای همیشه حل می‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های فاضلاب شهرستان شادگان افزود: دولت اعتبار بسیار خوبی در زمینه آب و فاضلاب خوزستان برای سال آینده در نظر گرفته که این موضوع نشان از وجود اراده ملی برای حل این مشکل است.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از شبکه فاضلاب شادگان در حال اجراست، ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶ تعیین شده است.
مدیرعامل آبفا خوزستان افزود: هم اکنون تصفیه خانه فاضلاب شادگان در مدار بهره برداری قرار دارد و سرعت بخشی به اجرای طرح های فاضلاب این شهرستان نیز در دستور کار است.
وی با اشاره به لایروبی خطوط فاضلاب شادگان بیان کرد: شادگان نخستین شهر خوزستان است که لایروبی خطوط و بهره برداری از شبکه فاضلاب آن به بخش خصوصی واگذار شد.
کرمی نژاد ادامه داد: مشکل کمبود آب روستاهای شهرستان شادگان به عنوان یک اولویت در دستور کار است و هر روستایی در این شهرستان با مشکل کمبود آب روبه رو باشد این  آمادگی وجود دارد که به سرعت نسبت به رفع آن اقدام شود.
وی با اشاره به مشکل فاضلاب مسکن مهر منطقه سعدی شادگان گفت: امروز دستور لازم به پیمانکار این پروژه داده شد تا مشکل فاضلاب و انشعاب‌های آن را برطرف کند.
در این بازدید مدیرکل دیوان محاسبات خوزستان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از نزدیک روند اجرای طرح های فاضلاب شهرستان شادگان را مورد بررسی قرار دادند.
به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور امسال رییس جمهور در نخستین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در نخستین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی، و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد. در این سفر همچنین مقرر شد میزان انتقال آب از طرح غدیر از ۱۰ مترمکعب در ثانیه با احداث ایستگاه پمپاژ جدید و افزایش قدرت پمپ های ایستگاه  به ۲۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یابد.
با تاکید رییس جمهور طرح انتقال آب غدیر به منظور تامین آب پایدار خوزستان که قرار بود در مدت ۲۵ سال اجرا شود قرار است در هشت ماه عملیاتی و تا خرداد ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد. با این کار ۵۲ درصد جمعیت استان از آب شرب پایدار و باکیفیت برخوردار می‌شوند.
حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه‌ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام‌های صورت گرفته را پیگیری، و دستور لازم را برای حل موانع می‌دهد. با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز شتاب گرفته است.

 

برچسب ها : مدیرعامل آبفا خوزستان شادگان خوزستان وزارت نیرو