شماره خبر : 8996
منتشر شده در مورخ : ۹ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 11:11
فعالیت پشت پرده قالیشویی‌های غیرمجاز در اهواز

فعالیت پشت پرده قالیشویی‌های غیرمجاز در اهواز

 

رئیس اتحادیه قالیشویی اهواز از فعالیت قالیشویی‌های غیرمجاز در مناطق حاشیه‌ای این کلانشهر و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خوزستان، عبدالرحیم محلوجی با بیان اینکه قالیشویی‌های غیر مجاز و سیار بدون داشتن مکان و کارگاه مشخص با تبلیغات به صورت چاپ پوستر و نصب آن‌ها در محیط‌های عمومی و درب منازل مشتری جذب می‌کنند، گفت: بسیاری از این افراد در محیط‌های مسکونی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد به دلیل نداشتن ملک تجاری، جواز کسب ندارند و ناشناخته باقی می‌مانند، اظهار داشت: موارد بسیاری از جمله؛ تحویل ندادن فرش به صاحب آن، تحویل فرش‌های بی کیفیت به جای فرش مالک، شست و شوی نامناسب و ایجاد پارگی یا زدگی در فرش‌ها سبب نارضایتی مردم و البته نبود راهی برای پیگیری این مشکلات شده است.

وی حفر چاه‌های غیر مجاز و استفاده از برق غیر مجاز را از دیگر اقدام‌های قالیشویی‌های بدون مجوز و ناشناخته عنوان و بیان کرد: با این وجود برای تشویق قالیشویی‌های غیرمجاز به اخذ پروانه کسب و مجاز شدن فعالیت آن‌ها، از شرکت آبفا برای آن‌ها تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های آب را گرفته‌ایم.

رئیس اتحادیه فرش ماشینی، پتو و قالیشویی اهواز با بیان اینکه هیچ راه برخوردی با قالیشویی‌های سیار نداریم. ادامه داد: بهترین راه برای شناسایی قالیشویی‌های معتبر، تماس گرفتن با اتحادیه به شماره‌های ۳۲۲۲۰۴۶۷_۳۲۲۳۱۸۷۴) و اطمینان حاصل کردن از رسمی و معتبر بودن قالیشویی‌ها است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم و میزان شست و شوی مردم افزایش می‌یابد، بسیاری از وانت‌های سیار که خود را قالیشو معرفی می‌کنند و البته که غیر مجاز هستند، فرش‌های دست دوم مردم را تحویل گرفته و فرش‌هایی به مراتب بی کیفیت‌تر و ارزان‌تر از فرش اخذشده را به آن‌ها تحویل می‌دهند.

به گفته محلوجی؛ اگر بتوان شماره قالیشویی‌های غیر مجاز را در سایت دیوار و نیز از طریق ۱۱۸، پیگیری و حذف کرد بسیاری از مشکلات موجود در این رابطه حل خواهند شد.

وی به برگزاری جشنواره قالی در اهواز اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره در ۲۲ بهمن برای فروش قالی درنظر گرفته شده است و فروشندگان از سود خود به میزان ۱۵ درصد به خریداران تخفیف می‌دهند.

محلوجی با بیان اینکه مکان این جشنواره فعلا مشخص نشده است و در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره برای مردم، فرصت بسیار مناسبی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : پرده قالیشویی‌های غیرمجاز اهواز خوزستان