شماره خبر : 9128
منتشر شده در مورخ : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 10:23
پلیس فتا خوزستان:شهروندان مراقب پیامک جعلی برنده قرعه کشی باشند

پلیس فتا خوزستان:شهروندان مراقب پیامک جعلی برنده قرعه کشی باشند


اهواز - ایرنا - پلیس فتا خوزستان گفت: شهروندان هرگز به پیامک‌ها و یا تماس‌های تلفنی با عنوان "شما برنده قرعه کشی شده‌اید" توجه نکنند زیرا مجرمان با دریافت شماره حساب شما اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
سرهنگ کارآگاه علی حسینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ️در یک روش کلاهبرداری، مجرمان سایبری با ارسال پیامک با عنوان "شما برنده قرعه کشی ما شده‌اید" اطلاعات حساب بانکی را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند .
وی ادامه داد: شهروندان در صورت برنده شدن جایزه با عنوان‌های مختلف نیازی به مراجعه به عابر بانک و یا ارسال اطلاعات حساب بانکی خود ندارند.
به گزارش ایرنا رییس پلیس فتا خوزستان هفته گذشته درتوصیه به شهروندان گفته بود: مجرمان سایبری با ارسال پیامک با عنوان هشدار قطع برق، لینک‌های جعلی ارسال و افراد را ترغیب می‌کنند تا وارد اپلیکیشن جعلی شده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
وی افزوده بود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشابه یا هرگونه ‏مورد مجرمانه دیگر آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.cyberpolice.ir‏  بخش فوریت‌های ‏سایبری اطلاع رسانی کنند.‏
 

 

برچسب ها : جرایم سایبری پلیس فتا کلاهبرداری