شماره خبر : 9510
منتشر شده در مورخ : ۸ اسفند ۱۴۰۰
ساعت : 10:24
اجرای زیرساخت‌های شهر هوشمند در اهواز با تامین بودجه

اجرای زیرساخت‌های شهر هوشمند در اهواز با تامین بودجه

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز گفت: زیرساخت‌های مختلف تعریف شده با تامین بودجه و جذب سرمایه گذار در سال آینده اجرا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خوزستان، سیدمحمد پژوهیده با اشاره به تعریف زیرساخت‌های لازم برای اجرای مهمترین طرح‌های سازمان فناوری اطلاعات در حوزه زیرساخت، نرم افزار و هوشمندسازی گفت: طرح‌هایی امسال ایجاد شده اند تا بتوانیم در سال آینده آن‌ها را به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: ایجاد زیرساخت شهر هوشمند به میزان ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

پژوهیده ایجاد کارخانه نوآوری شهر اهواز با مشارکت بنیاد برکت، راه اندازی پنجره واحد مجوز‌های مبتنی بر ملک، ایجاد زیر ساخت پرداخت شهری با اولویت حمل و نقل شهری، نرم افزار شهروندی و سامانه‌های جامع منابع انسانی حقوق و دستمزد و برنامه و بودجه از مهمترین طرح‌های این سازمان عنوان کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز ادامه داد: این سازمان برای بهره برداری از سامانه‌های ایجاد شده در بخش مدیریت شهری، سایت آموزش مجازی و حضوری را راه اندازی کرده است.

این مقام مسئول به رشد چشمگیر تامین زیرساخت‌های لازم مرکز داده شهرداری به لحاظ میزان ذخیره سازی و ارائه سرویس اشاره کرد و گفت: برای سال آینده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی است.

پژوهیده ایجاد زیرساخت شهر هوشمند را از اهداف شهرداری عنوان کرد و افزود: رفع موضوع پراکندگی سامانه‌های مالی شهرداری، سامانه تفکیک از مبدا برای سازمان پسماند، سامانه وصول مطالبات شهرداری، سامانه حفاری و نخاله‌های ساختمانی، سامانه مالی و تراکنش ها، سایت آموزش مجازی شهرداری، سامانه فیش حقوقی متمرکز شهرداری از جمله سامانه‌هایی هستند که به زودی راه اندازی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : زیرساخت‌های شهر هوشمند در اهواز شهر هوشمند اهواز خوزستان