شماره خبر : 9707
منتشر شده در مورخ : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
ساعت : 11:36
سرپرست علوم پزشکی اهواز خبر داد: احتمال شعله‌ور شدن بیماری در هفته‌های آینده / لزوم آمادگی سیستم بهداشت و درمان

سرپرست علوم پزشکی اهواز خبر داد: احتمال شعله‌ور شدن بیماری در هفته‌های آینده / لزوم آمادگی سیستم بهداشت و درمان

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به در پیش بودن داشتن مراسم مذهبی و تعطیلات نوروز باید علاوه بر ارائه هشدارها، سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشند زیرا احتمال شعله‌ور شدن بیماری وجود دارد.

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۱ اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به سیر آهسته‌تر روند کاهشی مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی و بستری‌ها اظهار کرد: در دو هفته گذشته میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی و بستری‌ها ۴۱ درصد کاهش داشته اما در هفته گذشته سیر کاهشی آهسته‌تر بوده و ثابت مانده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این مساله موجب شده به ویژه شهرهای بزرگ از وضعیت قرمز خارج شوند و در وضعیت نارنجی بمانند؛ وضعیت نارنجی مانند وضیت قرمز تلقی می‌شود و باید احساس خطر کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کوتاه‌تر بودن پیک فعلی نسبت به دو پیک گذشته کرونا گفت: با توجه به در پیش بودن داشتن مراسم مذهبی و تعطیلات نوروز باید علاوه بر ارائه هشدارها، سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشند زیرا احتمال شعله‌ور شدن بیماری وجود دارد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۷۱۸ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان مراجعه کردند که ۲ هزار و ۶۲۴ نفر از این تعداد به صورت سرپایی خدمات دریافت کردند. در این مدت ۳۹ بیمار مبتلا به کرونا نیز در بیمارستان‌های خوزستان بستری شده‌اند.

سرمست افزود: در حال حاضر ۴۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۲۲۸ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۲۰۲ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و ۴۷ بیمار نیز اینتوبه شده‌اند.

وی گفت: در شرایط کنونی می‌توان مرخصی محدودی به پرسنل داد تا در صورت افزایش بستری‌ها، خستگی‌شان کاهش یافته باشد. امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آمادگی سیستم بهداشت و درمان شاهد افزایش بیماری پس از تعطیلات نوروز نباشیم.

برچسب ها : استانی-اجتماعی اخبار اجتماعی - خوزستان کروناویروس