شماره خبر : 9731
منتشر شده در مورخ : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
ساعت : 11:37
فعال‌سازی سامانه فروش الکترونیکی بلیت در سه میراث ‌جهانی و پنج موزه خوزستان

فعال‌سازی سامانه فروش الکترونیکی بلیت در سه میراث ‌جهانی و پنج موزه خوزستان

 

 مسؤول فناوری اطلاعات اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خوزستان از تجهیز اماکن شاخص تاریخی و گردشگری استان به بلیت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، نادر پیروندجو با اعلام این خبر گفت: در سال ۱۳۹۸ مجموعه‌های پایگاه‌های میراث ‌جهانی استان به دستگاه خرید الکترونیکی بلیت مجهز شده بودند که در ادامه و در اوایل سال ۹۹ زیرساخت‌های بلیط‌فروشی به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آماده و نمایندگانی از وزارتخانه نیز به استان آمدند و این دستگاه‌ها را نصب کردند اما متاسفانه به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مجموعه‌ها، راه‌اندازی و بهره‌برداری از این سیستم‌ها نیز به تعویق افتاد.

او با بیان این‌ که امسال مکاتباتی از سوی وزارتخانه مبنی بر بازگشایی مجموعه‌ها و موزه‌ها انجام شد افزود: دستگاه‌های نصب ‌شده در میراث‌های ‌جهانی استان به دلیل عدم استفاده شدن با بیش از یک سال با مشکلاتی مواجه شده بودند و باید به‌روزرسانی می‌شدند که تک‌تک آنها را به صورت حضوری به‌روزرسانی و آماده بهره‌برداری کردیم.

مسؤول فناوری اطلاعات اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خوزستان بیان کرد: در ادامه، موزه باستان‌شناسی ایذه، موزه مردم‌شناسی دزفول، موزه باستان‌شناسی آبادان، موزه شوش و موزه هفت‌تپه را نیز به این دستگاه مجهز و از آن بهره‌برداری کردیم.

او افزود: با مکاتبه‌های انجام‌ شده در تلاش هستیم تا قلعه ‌سلاسل شوشتر را نیز برای ایام نوروز به سیستم بلیت‌فروشی الکترونیکی مجهز کنیم که در همین زمینه زیرساخت‌های آن را آماده و موافقت آن را نیز دریافت کرده‌ایم و فقط باید دستگاه آن نصب و راه‌اندازی شود.

پیروندجو در خصوص راه‌اندازی سیستم بلیت‌فروشی برای سایر جاذبه‌ها و مجموعه‌های تاریخی استان نیز اظهار کرد: مسؤولان پایگاه‌های میراث ‌فرهنگی و اماکن تاریخی در هر مکانی چنانچه احساس کنند نیاز است تا در آن آثار بلیت‌فروشی انجام شود چنانچه به ما اعلام کنند، پیگیری‌های لازم و مکاتبات را برای راه‌اندازی بلیت‌فروشی انجام خواهیم داد.

او نظارت دقیق بر سیستم فروش و عرضه بلیت، دریافت آمارهای به‌روز و لحظه‌ای، سرعت، سهولت، حذف صف‌های طولانی تهیه بلیت و راه‌اندازی مراکز فروش بلیت به صورت کاملا مکانیزه و خودکار را از مزایای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: همه گردشگران علاقخ‌مند به بازدید از آثارهای یاد شده می‌توانند با مراجعه به یکی از تارنماهای www.tafrihati.com  و یا  www.cinematicket.org بلیت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مسؤول فناوری اطلاعات اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خوزستان با اشاره به این‌ که بلیت‌فروشی الکترونیکی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات وزارت میراث ‌فرهنگی کشور انجام می‌شود اضافه کرد: همچنین گردشگران در صورتی که برنامه کاربردی تاپ را روی گوشی‌های اندروید و IOS خود نصب کنند می‌توانند بلیت خود را در هر مکانی خریداری کنند.

انتهای پیام

برچسب ها : استانی-فرهنگی و هنری موزه ميراث جهاني