شماره خبر : 9732
منتشر شده در مورخ : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
ساعت : 11:48
افتتاح کارگاه بسته بندی و فراوری خرما در اهواز

افتتاح کارگاه بسته بندی و فراوری خرما در اهواز

کارگاه بسته بندی و فراوری خرما در شهرک صنعتی اهواز با حضور جانشین فرماندهی کل سپاه و فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خوزستان، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در حاشیه افتتاح کارگاه بسته بندی و فراوری خرما در شهرک صنعتی اهواز ایران را بزرگترین تولید کننده خرما در دنیا اعلام کرد و گفت: پیش از این کشور عراق بزرگترین تولیدکننده بود، اما پس از جنگ تحمیلی ایران توانست جایگاه خود را ارتقاء دهد.

سردار فدوی به تنوع و کیفیت بی نظیر خرما در کشور و استقبال همه از این محصول اشاره کرد و افزود: با توجه به اقلیم منطقه راه اندازی کارگاهی برای بسته بندی این محصول متناسب با اقلیم منطقه است و با پشتیبانی سپاه و بسیج شاهد افتتاح این واحد هستیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی اینگونه کارگاه‌های تولیدی و مشاغل خانگی می‌توانند اساس و مبنای اقتصاد کشور را تغییر دهند، ادامه داد: مردم منشاء ایجاد اشتغال هستند، اما سپاه و بسیج با اعطای تسهیلات، در اختیار قرار دادن محلی برای فعالیت و... نقش کمک کننده دارد.

به گفته سردار فدوی؛ محصولات تولیدی این کارگاه از طریق تعاونی سپاه پاسداران خریداری خواهند شد تا بتدریج شاهد رونق تولید و فروش محصولات باشیم.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با پشتیبانی از اشتغال و اقتصاد مقاومتی، بسیج و مجموعه سپاه استانی همواره تلاش می‌کنند با حمایت از اینگونه کارگاه ها، تولید رونق گیرد و با اشتغالزایی برای جوانان، به رفع بیکاری کمک کند.

سردار حسن شاهوارپور با بیان اینکه این کارگاه جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی است و برای ۱۶ نفر اشتغالزایی کرده است، افزود: در سایر کارگاه‌های کوچک که با پشتیبانی‌ها و اعطای وام و تسهیلات راه اندازی شده اند، بیش از ۱۵۰ نفر مشغول هستند.

وی راه اندازی کارگاه‌های زودبازده و کوچک با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر را نقطه امیدی برای تقویت اشتغال و تولید در استان خوزستان و اهواز دانست و ادامه داد: در حال حاضر شاهد صادرات محصولات تولیدی این کارگاه به سایر نقاط کشور هستیم و امیدواریم برای رفع بیکاری گام‌های موثری برداریم.

برچسب ها : کارگاه بسته بندی و فراوری خرما اهواز خوزستان