شماره خبر : 9920
منتشر شده در مورخ : ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
ساعت : 9:56
اختصاص اعتبار به شهرداری‌ها خوزستان

اختصاص اعتبار به شهرداری‌ها خوزستان

در سال ۱۴۰۰ اعتباری بالغ بر ۳۶۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌ها خوزستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، استاندار خوزستان هدف از برگزاری جلسه با شهرداران، روئسای شورا‌های اسلامی شهر و روستا، دهیاران استان خوزستان را با توجه به شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی» برای یک همفکری دانست وگفت: یک مسیر را جهت توسعه و مبلمان شهری که محل اقامت مردم باشد برنامه ریزی کنیم تا یک جهش و ارتقا در توسعه شهری و روستایی در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم.

صادق خلیلیان افزود: با توجه به سیاست‌های منطبق بر شورا‌های شهر و روستا‌ها و دهیاران به دنبال سازماندهی جهت حل مشکلات محل زندگی مردم شهر‌ها و روستا‌ها هستیم.

خلیلیان با یادآوری اهمیت پایداری در درآمد‌های شهرداری‌ها گفت: حق آلاینده‌ها و ارزش افزوده نفی کننده وظایف شهرداری‌ها و شورا‌ها در ثبات و پایداری درآمد‌ها نیست.

وی نقش دولت در کمک به شهرداری‌ها را یک نقش حمایتی دانست و افزود: شهرداران سراسر استان با نگاه به درآمد‌های پایدار به دنبال حل موضوعات شهر‌ها باشند و اگر در موردی نیاز به مانع زدایی و حمایت دولت بود این آمادگی وجود دارد.

استاندار خوزستان در بخشی از صحبت‌های خود به منظور پایداری درآمد‌های شهرداری‌ها پیشنهاد تشکیل کارگروهی جهت ارائه راه حل در ثبات درآمدها، پیگیری حق آلاینده و ارزش افزوده را داد.

خلیلیان با یادآوری اهمیت حضور میدانی در شهر‌ها و روستا‌های استان خوزستان از تداوم حضور میدانی به همراه معاونین در شهر‌های مختلف استان خبر داد.

استاندار خوزستان در پایان افزود: در سال ۱۴۰۰ اعتباری بالغ بر ۳۶۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده و سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها بین شهر‌ها و روستا‌ها و همچنین ۱۵ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت مسیر‌های درون شهری و روستایی توزیع شد که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ این اعتبارات افزایش پیدا خواهد کرد.


منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : شهرداری‌ها خوزستان خوزستان استاندار خوزستان