مانور بازگشائی مدارس استان در آستانه بهار تعلیم و تربیت!
بنا به نقل مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، جهت آمادگی لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید قرار است امروز، 24 شهریور ماه، مانور بازگشائی مدارس استان با حضور 1 میلیون و 100 هزار دانش آموز و 74 هزار نفر کارکنان آموزشی که در سال تحصیلی 1404-1405 در امر تعلیم و تربیت مشارکت دارند برگزار شود. تجربه نشان داده است که برگزاری چنین مراسمی قبل از آغاز سال تحصیلی می تواند نقش مؤثّری در جلوگیری از اتلاف اوقات ارزشمند معلّمان و دانش آموزان بخصوص در آغازین روزهای سال تحصیلی داشته باشد.
پس از تعطیلاتی سه ماهه و با فرارسیدن بهار تعلم و تربیتی دیگر، شوق آموزش و شور تعلیم دوباره به اوج خود می رسد و امسال نیز بفضل الهی حوزه آموزش عمومی کشور با پذیرش بیش از 17 میلیون دانش آموز، بزرگترین و ارزشمندترین فعالیت اجتماعی و سرمایه گذاری نیروی انسانی در کشور را سامان خواهد داد تا بکمک مربیان و خانواده ها، رسالت سنگین تربیت آینده سازان ایران اسلامی را به انجام رساند. اگرچه در انجام این رسالت خطیر عادتاً چشمها تنها به مدرسه و مربیان دوخته می شود لیکن هم معلّم و هم خانواده در این راستا مسئولیتی مشترک دارند که که جز در یک همکاری تنگاتنگ به سرانجام نخواهد رسید.
معلم گرچه در ظاهر وظیفه ای جز تعلیم و انتقال معلومات ندارد، امّا از آنجا که خواسته یا ناخواسته به یکی از مهمترین سرمشقهای دانش آموز تبدیل می شود، هر رفتار و کردارش در شخصیت و فکر و باور دانش آموز اثر گذار است و اتفاقاً همین مسأله می تواند موفقیّت معلم را در بخش تعلیم و تأثیر جدی او را در سرنوشت مملکت نیز تضمین و شغل او را قابل مقایسه با شغل انبیاء نماید و اینهمه در صورتی حاصل می شود که معلّم جایگاه والای خود را بخوبی درک کند و بر حفظ حرمت آن مصمّم باشد و عوامل گوناگون اجتماعی نیز تقویت کننده این جایگاه باشد.
امّا اولیاء نیز پابپای معلمین، وظیفه ای سنگین در تربیت فرزندان خود دارند و همانطور که در تأمین نیازهای جسمی و امکانات رفاهی فرزندان می کوشند باید نسبت به تغذیه فکری و تربیت روحی آنان نیز حسّاس باشند و علاوه برکسب اطمینان از سلامت محیط مدرسه و صلاحیت مربیان، به میزانی که برای فرزندان و آینده آنها ارزش قائلند، به همکاری فعّال و مؤثّر با مربیان بپردازند و از صرف وقت کافی بدین منظور دریغ نکنند، چرا که نتیجه ای که از این صرف وقت و سرمایه گذاری ارزشمند بدست خواهند آورد، با هیچیک از سرمایه گذاریهای دیگر در رشد آینده سازان و پیشرفت و تعالی کشور قابل مقایسه نخواهد بود.
نادیده نباید گرفت که دانش آموزان خود نیز، بویژه در سنین بالاتر، تآثیر بی چون و چرائی در موفقیت فعالیتهائی که در خانه و مدرسه برای رشد و تربیت آنان صورت می گیرد دارند که خانواده ها با مراقبت ها و هدایتهای خود بر رفتار و ارتباطات فرزندان و معلمین به عنوان متولیان اصلی تعلیم و تربیت دانش آموزان، بهترین زمینه سازان این موفقیت خواهند بود. ان شاء ... .
موسوی زاده
برچسب ها : تعلیم و تربیت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خوزستان
- راوی گفت: آیا دستگاه قضائی مانع از ادامه چرخه بحران های بانکی خواهد شد؟/کاشت درخت نخل زینتی، با وجود درخت های پر بار سنتی استان به نفع کیست؟
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
- مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو مطرح کرد: هشدار درباره چالش در تامین شیرخشک در صورت عدم تامین ارز
- غذاهایی که یبوست را درمان میکنند
- پژوهشی درباره تمرینات چشمی یوگا/ «یوگای چشم» راهکاری مؤثر برای کاربران پرکار رایانه
- مدیرکل مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش اعلام کرد: غربالگری «سلامت روان» دانشآموزان/ «عوامل مخاطرهآمیز خانوادگی» دارای بیشترین سهم آسیبها
- راوی گفت: آیا دستگاه قضائی مانع از ادامه چرخه بحران های بانکی خواهد شد؟/کاشت درخت نخل زینتی، با وجود درخت های پر بار سنتی استان به نفع کیست؟
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
