یک عضو شورای شهر خبر داد: اختصاص ۱۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به حمل و نقل شهری اهواز
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به واریز یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی در این حوزه به حساب شهرداری اهواز در روزهای اخیر از هزینه این رقم برای تامین اتوبوسهای جدید شهری و ساخت خط یک متروی اهواز خبر داد.
سیاوش محمودی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به اینکه شهرداری اهواز در سالهای گذشته در پی تسویه نشدن وام بینالمللی در لیست سیاه بانکها قرار گرفته بود، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۳ شهرداری اهواز وام ۷ میلیارد تومانی دریافت کرده بود اما این وام را تسویه نکرد و رقم در سال ۱۴۰۴ این بدهی به ۴۷۰ میلیارد تومان رسید.
وی افزود: متاسفانه چند دوره شورا و شهرداری این موضوع را پیگیری نکردند و شهرداری اهواز در لیست سیاه بانکها قرار گرفت و در نتیجه حدود ۱۵ سال از دریافت تسهیلات بانکی، اوراق مشارکت و دیگر تسهیلات بانکی محروم شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به کاهش رقم بدهی شهرداری به یکی از بانکهای عامل با پیگیریها در سطح ملی در این دوره مدیریت شهری گفت: با تسویه حساب بدهی شهرداری به این بانک با ۲۰۰میلیارد تومان، مسیر جذب و تامین مالی اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی باز شد.
وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ تا سال گذشته ۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و اوراق مشارکت دریافت کردیم که برای حوزههای حمل و نقل از جمله خرید و بازسازی اتوبوسها و پروژه قطار شهری و عمران شهر در هزینه شده است.
محمودی گفت: با تلاشهای انجام شده در روزهای اخیر نیز یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و تسهیلات به حساب شهرداری اهواز واریز شده است.
وی افزود: بنابراین با تسویه این بدهی بانکی، شهرداری در مجموع در این دوره ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع برای توسعه حمل و نقل و توسعه شهری دریافت کرده است، در حالی که دریافت این اعتبارات از این محل در سالهای گذشته صفر بوده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز بیان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان از این رقم به منظور تامین و خرید اتوبوس و ۸۵۰ میلیارد تومان نیز برای ساخت خط یک مترو در سال جاری هزینه خواهد شد.
برچسب ها : اهواز شورای شهر اهواز خوزستان حمل و نقل شهری شهرداری اهواز
- راوی گفت: آیا دستگاه قضائی مانع از ادامه چرخه بحران های بانکی خواهد شد؟/کاشت درخت نخل زینتی، با وجود درخت های پر بار سنتی استان به نفع کیست؟
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
- چای سبز؛ محافظ طبیعی کبد و قلب
- عمر بخاریهای نفتی در مدارس چه زمانی به پایان میرسد؟/سیستم گرمایشی ۳۳ هزار کلاس درس نیازمند ایمنسازی
- آیا ایران بیش از همسایگان در برابر خشکسالی آسیبپذیر است؟
- یک متخصص بیماریهای عفونی تشریح کرد: پنومونی؛ همچنان بزرگترین قاتل عفونی جهان / ضرورت تقویت واکسیناسیون جهت مهار مرگومیر ذاتالریه
- «شیر» تنها در مدارس ۴ استان توزیع شد/ توزیع در سراسر کشور منوط به پای کار آمدن شرکتهای لبنی
- پروازهای جدید به کشورهای اروپایی به زودی کلید میخورد
- تولید ۵ هزار موتور سیکلت برقی تا پایان سال ۱۴۰۴/ ثبت نام موتورسیکلتهای اسقاطی آغاز شد
- رفاهیات بازنشستگان شامل کسور نمیشود؛ تحقق پرداخت حقوق مبتنی بر عملکرد
- راوی گفت: آیا دستگاه قضائی مانع از ادامه چرخه بحران های بانکی خواهد شد؟/کاشت درخت نخل زینتی، با وجود درخت های پر بار سنتی استان به نفع کیست؟
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
