شماره خبر : 12260
منتشر شده در مورخ : ۲۳ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 16:10
ذخایر استراتژیک کالا‌های اساسی مطلوب است/ خرید تضمینی گندم به ۵ میلیون تن رسید

ذخایر استراتژیک کالا‌های اساسی مطلوب است/ خرید تضمینی گندم به ۵ میلیون تن رسید

وزیر جهاد کشاورزی:

 

ساداتی‌نژاد گفت: ذخایر استراتژیک کالا‌های اساسی بسیار مطلوب است و دغدغه‌ای نداریم.

سیدجواد ساداتی‌نژاد گفت: ظرفیت‌های کشاورزی استان کرمانشاه مورد توجه دولت است و جهاد کشاورزی در حوزه دام و طیور خدمات زیادی در حوزه امنیت قضایی انجام داده است.

وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در بازدید از مجتمع دامداری دو هزار رأسی کاوات شهرستان روانسر گفت: تلاش ما این است که در حوزه امنیت قضایی تلاش زیادی برای شرایط مطلوب حوزه دامپروری انجام شود که از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون، بیش از پنج میلیون تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شد و ۱۱ هزار میلیارد تومان به حساب آنان پرداخت شده است.

ساداتی‌نژاد گفت: تلاش داریم شرایط مطلوب خدمات پرداخت خرید تضمینی گندم را برای کشاورزان فراهم و این خرید تضمینی را به مرز ۶ میلیون آن برسانیم و  ذخایر استراتژیک کشور در حوزه کالا‌های اساسی بسیار مطلوب است و در این حوزه دغدغه‌ای نداریم.

به گفته وی استان کرمانشاه از قطب‌های بسیار مهم در حوزه کشاورزی و دامپروری است و برای این حوزه وزارت ۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است که این تسهیلات برای حوزه آبخیزداری، آبیاری نوین، عشایر، زراعت و کشاورزی اراضی شیب‌دار و توسعه باغات روانسر و جوانرود در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نباید یک متر از اراضی شیب‌دار استان که قابلیت کشت دیم دارد خالی باشد و باید این اراضی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد که ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای تقویت صنایع تبدیلی استان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی می گوید: از مشکلات جدی استان ضعف در صنایع تبدیلی، مساحت کشت گلخانه‌ای و مجتمع دامپروری است که استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در این حوزه‌ها است، اما متأسفانه مغفول مانده است و باید با ارائه تسهیلات به این حوزه کمک کرد.

ساداتی‌نژاد می گوید: در سال‌های اخیر با یک بحران خشکسالی عمده مواجه شده‌ایم که بیشترین تأثیر خود را بر حوزه کشاورزی گذاشته است و باید از آسیب جدی آن بر روز زندگی معیشتی کشاورزان با بهره‌برداری بهینه از منابع آبی جلوگیری کنیم پس با توسعه آبیاری نوین، توسعه کشت گلخانه‌ای و موضوع ارائه تسهیلات و اعتبار به کشاورزان این موضوع تا حدزیادی برطرف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان  کرمانشاه  کرمانشاه

برچسب ها : جهاد کشاورزی کالاهای اساسی کالا