شماره خبر : 13267
منتشر شده در مورخ : ۲ شهریور ۱۴۰۱
ساعت : 10:27
ارائه مشوق برای شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی

ارائه مشوق برای شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی

 

معاون وزیر صمت گفت: سازمان صنایع کوچک و شهر‌ک‌های صنعتی ایران مجاز شده نسبت به ایجاد یا توسعه حداکثر پنج شهرک یا ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در هر استان اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شاتا؛ علی رسولیان در نشست بررسی توسعه انرژی خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تصمیم مجمع عمومی، مجاز شده نسبت به واگذاری اراضی برای ایجاد یا توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی یا بخشی از اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش خود با ارائه حداقل خدمات زیربنایی و به صورت اقساط ۱۰ ساله به منظور استقرار نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین بخشی از برق مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام کند.

معاون وزیر صمت با اشاره به تعامل و هم افزایی این سازمان با وزارت نیرو افزود: با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) در این حوزه هماهنگی کامل داریم.

رسولیان در ادامه بیان کرد: صندوق ملی محیط زیست (زیر نظر سازمان محیط زیست) نیز تسهیلات و اعتباراتی را در راستای حمایت از انرژی‌های سبز و تجدید پذیر (خورشیدی) برای کاهش آلایندگی‌ها ارائه می‌دهد که واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از این تسهیلات و اعتبارات نیز می‌توانند استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۹۲ شهرک و ناحیه صنعتی دارای پتانسیل برای راه اندازی شهرک انرژی خورشیدی در سراسر کشور شناسایی شده است که این موارد به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) نیز اعلام شده است.


 

برچسب ها : شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی معاون وزیر صمت