شماره خبر : 13758
منتشر شده در مورخ : ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
ساعت : 12:9
ورود ۱۰۰ هزار تن گندم و برنج وارداتی به بازار

ورود ۱۰۰ هزار تن گندم و برنج وارداتی به بازار

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از صدور دستور ویژه قضایی برای پهلوگیری یک کشتی روسی حامل ۷۰ هزار تن گندم در بندر شهید رجایی بندرعباس و همچنین ترخیص ۳۰ هزار تن برنج وارداتی از گمرک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  به نقل از میزان، علیرضا احمدی منش، به منظور بررسی آخرین وضع کالا‌های اساسی انبار شده در انبار‌های بندر شهید رجایی بندرعباس، سرزده از این مجتمع بندری بازدید و دستورات لازم را جهت تسریع در ترخیص و حمل این کالا‌ها به مناطق مختلف کشور صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در جریان این بازدید گفت: در راستای تنظیم بازار داخلی و همچنین کاهش هزینه حضور کشتی‌ها در بنادر، با هماهنگی انجام شده بین نهاد‌های نظارتی و متولیان امور واردات و صادرات مانند اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرک، اداره کل استاندارد، اداره غذا و دارو و سازمان غله استان، دستور داده شد که ضمن ترخیص ۳۰ هزار تن برنج وارداتی، یک کشتی حامل ۷۰ هزار تن گندم از کشور روسیه نیز به سرعت در بندر شهید رجایی بندرعباس پهلو بگیرد و محموله آن تخلیه شود.

علیرضا احمدی منش افزود: برای حمل یکسره این کالا‌های وارداتی هم تدابیر لازم اتخاذ و برای ترخیص فوری این محموله‌های بزرگ و بارگیری و ارسال آن به مناطق مختلف کشور دستورات ویژه صادر شده و دستگاه‌های متولی، مکلف هستند فوراً در این خصوص اقدام کنند.

وی همچنین گفت: سلامت محموله‌های وارداتی خوراکی، خط قرمز دستگاه قضا است و به متولیان این حوزه تأکید شده است که سلامت کلیه اقلام مصرفی وارداتی ابتدا سنجیده و پس از احراز شرایط لازم، ترخیص شود.

برچسب ها : گندم برنج وارداتی بازار