شماره خبر : 13773
منتشر شده در مورخ : ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
ساعت : 9:20
کمتر از دو درصد از صاحبان کسب و کار شامل بررسی حساب می‌شوند

کمتر از دو درصد از صاحبان کسب و کار شامل بررسی حساب می‌شوند

معاون امور مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفت: سیاست‌های قطعی بانک مرکزی این است که صاحبان کسب و کاری که خود را معرفی کرده‌اند، حمایت شوند.

آقای علیرضا غفاری گفت:بانک مرکزی مقررات را در خصوص حساب های تجاری اعلام کرد و به موجب آن صاحبان کسب و کاری که اطلاعات خود را اعلام کرده اند می‌توانند از مشوق‌های در نظر گرفته شده استفاده کنند. این مشوق‌ها مانند نقل و انتقال‌های بانکی در سطوح بالا، ارائه برخی خدمات که نیاز به ارائه مستندات نخواهند داشت و اعطای دسته چک است.


او می‌گوید:سیاست‌های قطعی بانک مرکزی این است که افرادی که حساب های تجاری خود را معرفی کرده اند،  حمایت شوند اما در این میان برخی کار‌های خود را در حساب غیر تجاری انجام می دهند که مقرراتی را در نقطه شروع برای آن در نظر گرفته ایم مانند تعداد ۱۰۰ تراکنش در مجموع ۳۵ میلیون که اگر از این تعداد تراکنش‌ها بیشتر باشد، باید بررسی شود. همه افراد قاعدتا ۱۰ تراکنش را دارند.

غفاری گفت: در حال حاضر در چارچوب این قاعده کمتر از دو درصد از صاحبان کسب و کار شامل بررسی حساب می‌شوند. صاحبان کسب و کار باید به سازمان مالیاتی مراجعه کنند نکته مهم این است که تعداد این حساب‌ها محدود است.

باشگاه خبرنگاران جوان  اقتصادی  بانک و بیمه

برچسب ها : حساب بانکی حساب های مالی معاون امور مبارزه با پولشویی بانک مرکزی