شماره خبر : 13808
منتشر شده در مورخ : ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
ساعت : 9:22
از سوی وزیر حمل و نقل ونزوئلا اعلام شد؛ دعوت از سرمایه‌گذاران ایرانی برای حضور در حوزه معدنی ونزوئلا

از سوی وزیر حمل و نقل ونزوئلا اعلام شد؛ دعوت از سرمایه‌گذاران ایرانی برای حضور در حوزه معدنی ونزوئلا

 

وزیر حمل و نقل ونزوئلا از سرمایه گذاران و متخصصان ایرانی برای حضور در بخش معدن و صنایع معدنی این کشور دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «رامون بلاسکز» وزیر حمل و نقل ونزوئلا در دیدار با «جمشید ملارحمان» عضو هیئت عامل ایمیدرو از سرمایه‌گذاران ایرانی برای حضور در بخش معدن و صنایع معدنی این کشور دعوت کرد.
وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه معدن و صنایع معدنی و عدم وابستگی به نفت، بیان‌داشت: ایران را الگوی خود برای رسیدن به اقتصاد غیر نفتی قرار داده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا از توان و دانش مهندسان ایرانی برای پیشرفت بخش معدن و صنایع معدنی ونزوئلا بهره گیریم.

بلاسکز با اشاره به مشکلات پیش آمده در پروژه سیمان ونزوئلا، از پیگیری جدی برای رفع آن در راستای توسعه همکاری‌های دو کشور خبر داد.

فرصت متقابل ایران و ونزوئلا برای توسعه روابط اقتصادی

ملارحمان نیز با اشاره به روابط دوستانه ایران و ونزوئلا، افزود: پیش نیاز توسعه روابط اقتصادی کشورها، روابط سیاسی خوب است که خوشبختانه این روابط بین دو کشور ایران و ونزوئلا مسیر را برای توسعه و همکاری‌های اقتصادی دو کشور فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: این یک فرصت متقابل است که باید از آن حداکثر استفاده را کرد.

همکاری در صادرات و تولید فولاد و محصولات فولادی

«امیرصباغ» مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو نیز در این دیدار به توانایی و پتانسیل ایران در حوزه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: فرصت‌های همکاری بسیاری در حوزه‌های مختلفی همچون فولاد، سیمان، طلا و سایر مواد معدنی بین ایران و ونزوئلا وجود دارد.

به گفته وی، با توجه به اینکه شهرنشینی و ساخت و ساز در ونزوئلا در حال پیشرفت است، نیاز مبرمی به سیمان، فولاد و میلگرد در این کشور وجود خواهد داشت؛ بنابراین در حوزه صادرات یا ساخت کارخانه‌های فولاد، محصولات فولادی و سیمان در این کشور اعلام آمادگی می‌کنیم.

صباغ ادامه‌داد: فرصت‌های سرمایه گذاری بسیاری در ونزوئلا شناسایی کرده‌ایم که در صورت رفع مشکلات پروژه سیمان ونزوئلا، برای حضور در بخش‌های مختلف معدنی این کشور برنامه ریزی خواهیم کرد.

به گفته وی، امکان توسعه خط دوم تولید با تولید روزانه سه‌هزار و ۳۰۰ تن سیمان و انجام مطالعات امکان سنجی ساخت و نوسازی کارخانه‌های سیمان در ونزوئلا از جمله راهکارهای توسعه همکاری در حوزه سیمان بین دو کشور است.

بر پایه این گزارش، در این دیدار بر سرمایه گذاری جدید ایمیدرو و بخش خصوصی ایران در حوزه معدن و صنایع معدنی ونزوئلا، توسعه صادرات و روابط تجاری تاکید شد.


کد خبر 5588369

برچسب ها : حمل و نقل ونزوئلا سرمایه‌گذاران ایرانی حوزه معدنی ونزوئلا