شماره خبر : 19235
منتشر شده در مورخ : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت : 13:18
فرسودگی آسفالت در نیمی از جاده های کشور

فرسودگی آسفالت در نیمی از جاده های کشور

 

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از فرسودگی آسفالت در نیمی از جاده های کشور خبر داد.

آقای رضا اکبری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت:بر اساس برداشتهای انجام شده در نیمی از استانهای کشور ‎17 درصد از جاده های کشور در مرحله خرابی شدید و 26 درصد در وضعیت نسبتا خراب و مابقی در وضعیت خرابی کم قرار دارند و نیاز به ترمیم دارند.فرسودگی آسفالت در نیمی از جاده های کشور
آقای اکبری گفت : بر اساس آخرین برداشتی که در سال 1399 و بهار 1400 انجام شده حدود 6000 کیلومتر از راهها ترمیم و به همان نسبت به خرابی آنها افزوده شده است .
آقای اکبری گفت : به طور میانگین هر سال حدود 4000 هزار کیلومتر روکش آسفالت برای خرابی های شدید‏ و حدود 5000 هزار کیلومتر آسفالتهای نازک و حفاظتی برای خرابیهای متوسط و 6000 هزار کیلومتر برای خرابی های کم لکه گیری و درزگیری انجام میشود که در مجموع سالانه بین 14 تا 16 هزار کیلومتر تحت پوشش روکش آسفالت قرار میگیرند که در دسته های فوری اضطراری و کار اساسی قرار میگیرند.
آقای اکبری گفت : اقدامات پیشگیرانه از جمله اجرای یک لایه قیر میتواند مانع از نفوذ و ایجاد خرابی میشود. در سال بین 1000 تا 2000 هزار کیلومتر عملیات قیر پاشی انجام میشود این در حالی است که این رقم باید تا 10 هزار کیلومتر افزایش یابد.
آقای اکبری گفت :انجام به موقع اقداماتی همچون نگهداریهای پیشگیرانه و حفاظتی که کم هزینه هم هستند میتوانند بر عمر مفید اسفالت بیفزایند اما این اقدامات به علت مشکل تامین بودجه به موقع انجام نمیشوند.
آقای اکبری با اشاره به محدودیتهای اعتباری و تامین قیر گفت : سهمیه های قیری که به سازمان راهداری اختصاص میگیرد برای خرابیهای شدید کافی نیست. از این رو دولت باید نسبت به تامین بودجه برای این خرابیها توجه بیشتری داشته باشد .

برچسب ها : فرسودگی آسفالت جاده های کشور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای