شماره خبر : 20314
منتشر شده در مورخ : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 17:34
نظارت بر مخازن فرآورده‌های نفتی برخط می‌شود

نظارت بر مخازن فرآورده‌های نفتی برخط می‌شود

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: نیازسنجی مربوط به ایجاد سامانه رصد لحظه‌ای بر مخازن (میترینگ) انجام و در قانون بودجه هم، منابعی برای آن در نظر گرفته شده است.

آقای جلیل سالاری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره بند (ف) تبصره یک قانون بودجه امسال درباره ایجاد سامانه‌ای برای رصد لحظه‌ای بر منابع نفتی گفت: در حوزه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، میترینگ در بخشی از مبادی صادراتی انجام شده؛ در میادین نفتی نیز در مرحله انتقال خوراک به پالایشگاه‌های نفتی داخل کشور هم این سیستم وجود دارد.

وی افزود: در حوزه مخازن باید طبق قانون بودجه امسال، کار انجام شود که نیازسنجی را انجام دادیم و امیدواریم با توجه به مسائلی که در قانون پیش بینی شده، منابع جذب و اقدامات اجرایی انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: یک نوع میتر با کمک شرکت‌های دانش بنیان هم، بومی سازی شده اما این موضوع تکلیفی است که از زمان برنامه پنجم بر عهده ما بوده است.

وی تاکید کرد: در گذشته یکی از چالش‌ها این بود که یکپارچگی رصد بر منابع در قوانین مطرح نشده و چالش دیگر، این که تامین منابع رخ نداده بود.

دربند (ف) تبصره یک قانون بودجه امسال آمده: «وزارت نفت موظف است از محل منابع داخلی شرکت‌های تابعه خود، در سال ۱۴۰۲ مبلغ هشتاد هزار میلیارد (۸۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال برای طراحی، تأمین قطعات و تجهیزات و پیاده سازی سامانه (سیستم) اندازه گیری و رصد لحظه‌ای و برخط منابع نفت و گاز و میعانات گازی و نیز در طول زنجیره تولید و تأمین انرژی کشور از مخزن تا تحویل فراورده اختصاص دهد».

برچسب ها : مخازن فرآورده‌های نفتی نفت مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی