شماره خبر : 20785
منتشر شده در مورخ : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 10:0
بنگاه‌های املاک زیر ذره بین تعزیرات حکومتی/ ۸۵ پرونده تخلفاتی تشکیل شده است

بنگاه‌های املاک زیر ذره بین تعزیرات حکومتی/ ۸۵ پرونده تخلفاتی تشکیل شده است


معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ بازرسی از بنگاه‌های املاک انجام شده که در ۴۰۰ مورد این بازرسی‌ها تخلفاتی مشاهده شده است.
احمد جعفری نسب معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه برخی از مشاورین املاک اقدام به تخلفی می‌کنند مثل اینکه کد رهگیری که از وظایف مشاورین املاک هست را انجام نمی‌دهند و تعرفه‌های کمیسیون‌هایی که مشخص شده متاسفانه اجرا نمی‌شود و مازاد از تعرفه از مشتریان دریافت می‌کنند.
وی افزود: از دیگر تخلفا ت برخی از مشاورین املاک معاملات صوری و دلالی‌های مازادی است که باعث گران فروشی صوری شده و تعزیرات در این زمینه ورود کرده است.
جعفری نصب گفت: حدود هزار و ۲۰۰ بازرسی از بنگاه‌های مشاورین املاک انجام شده که در ۴۰۰ مورد این بازرسی‌ها تخلفاتی مشاهده شد و ۸۵ پرونده تخلفاتی تشکیل و برخورد‌های قانونی با متخلفان انجام شد.
وی همچنین اظهار کرد: حدود ۸ مورد از بنگاه‌های املاک متخلف پلمب شدند.
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخورد‌های انجام شده در روند تثبیت قیمت‌ها در موضوع خرید و فروش و اجاره مسکن تاثیرات بسیار خوبی داشته است.
وی اظهار کرد: قطعا این طرح ادامه پیدا خواهد کرد و مردم اگر شکایتی داشته باشند حتما با ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع رسانی کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان  اجتماعی  حقوقی قضایی

 

برچسب ها : بنگاه املاک سازمان تعزیرات حکومتی معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی