شماره خبر : 20825
منتشر شده در مورخ : ۱ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 11:44
بانک ها حق درخواست بیش از یک ضامن برای پرداخت تسهیلات خرد را ندارند

بانک ها حق درخواست بیش از یک ضامن برای پرداخت تسهیلات خرد را ندارند

 

رئیس بانک مرکزی گفت: تسهیلات خرد بیش از یک ضامن احتیاج ندارد و بانک ها حق ندارند بیش از یک ضامن از دریافت کنندگان وام بگیرند.

فرزین گفت:  بانک ها به شکل های مختلف تسهیلات می دهند و یکی از مشکلاتی که در چند سال گذشته با آن مواجه هستیم تسهیلات خرد و خانگی است.  تسهیلات خرد در تولید و اشتغالزایی همچنین محرومیت زدایی بسیار موثر است .

رئیس کل بانک  مرکزی ادامه داد: برنامه های بسیار گسترده ای برای تسهیلات خرد داریم چراکه بخش عمده ای از مسائل شرکت های کوچک و متوسط ، کارگاه‌ها و مشاغل خانگی  از طریق  تسهیلات خرد حل می شود‌.

او می گوید: بسیاری از شرکت ها و مشاغل خانگی با تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان اقدام به توسعه کسب وکار و صادرات محصولات خود می کنند و این اقدام حاکی از آن است که پول های بانک ها در با برکت ترین جای خود قرار گرفته است.

فرزین گفت: طبق برنامه ریزی که انجام داده ایم پرداخت تسهیلات را گسترش می دهیم و برنامه های توسعه ای در این بخش داریم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با استفاده از روش هایی که داریم سعی می کنیم  بخش بیشتری را از منابع بانک ها را به پرداخت تسهیلات به کسب وکارها و تسهیلات خرد اختصاص دهیم. 

او ادامه داد: تسهیلات خرد بیش از یک ضامن احتیاج ندارد و دو هفته پیش اعلام کردند که برخی از بانک ها بیش از ۲یا ۳ ضامن از متقاضیان دریافت می کنند بنابراین ما با قاطعیت اعلام می کنیم که هیچ بانکی حق ندارد بیش از یک ضامن بگیرد.

فرزین می‌گوید: ممکن است برخی از بانک در مسائل اعتبار سنجی دچار مشکل شود اما بانک ها نباید بیش از یک ضامن دریافت کنند و اگر بتوانیم موسسات تضمینی را توسعه دهیم و یک موسسه تضمین  ایجاد کنیم که کار وثیقه را انجام دهند دیگر نیازی به  ضامن نیست‌.

باشگاه خبرنگاران جوان  اقتصادی  بانک و بیمه

برچسب ها : بانک مرکزی وام بانکی رئیس کل بانک  مرکزی فرزین