شماره خبر : 35456
منتشر شده در مورخ : ۹ مهر ۱۴۰۳
ساعت : 20:26
راوی گفت: توقف وانت بارها مشکل بزرگ ترافیکی پنجشنبه ها در جاده بهشت آباد است

راوی گفت: توقف وانت بارها مشکل بزرگ ترافیکی پنجشنبه ها در جاده بهشت آباد است


واقعیت را بگویم، اصلا دوست نداریم همواره منتقد مسئولان شهری و بیان کننده مسائل، مشکلات و نواقص شهر و استان مان باشیم اما چه کنیم که از نظر شهروندان جز سوژه های مایوس کننده و انتظار تغییر وضع موجود ، چیز دیگری به راوی منتقل نمی شود و همه هم توقع دارند مطالبشان و مواردی که عنوان می کنند و با دلیل و مدرک هستند، برای اطلاع مسئولان منعکس شوند و ناگریز به امانت داری و انجام وظیفه ایم. 
همین شنبه گذشته چندین تماس از شهروندان داشتم در خصوص بعد از ظهرهای پنجشنبه ها که جاده کوت عبدا... مسیر بهشت آباد مشکل بزرگی برای مردمی است که قصد رفتن به این آرامستان را دارند. چرا که علاوه بر تردد وسایل نقلیه حامل خانواده هایی که برای فاتحه اهل قبور می روند و بسیاری از آن ها مراسم هفتم یا چهلم درگذشتگانشان را دارند، سد معبر در جاده بیداد می کند و کماکان وانت بارها نیمی یا  بیشتر ازجاده را اشغال می کنند و انگار نه انگار که این شهر، شهردار، فرماندار و پلیس راهنمایی و رانندگی دارد. بارها آقایان اعلام کرده اند که قرار است این وانت بارها ساماندهی شوند اما عجیب است که نه تنها خبری از این کار نیست، بلکه به تعداد آن ها اضافه هم می شود و آزادی عمل این وانت بارها که در میان آن ها کامیون هم دیده می شود بسیار بالاست و هر کدام چند میلیون اجناس یا مواد غذایی در جاده عرضه می کنند و اینکار آنقدر ادامه دارد که مردم تصورشان این است که بابت این توقف های نابجا و سدمعبر، مبالغی به شهرداری منطقه می دهند تا مجوز توقف و راه بندان را داشته باشند. 
نتیجه آن که پنجشنبه ها ترافیک این جاده باعث اتلاف وقت و خرابی اعصاب مردم می شود . چه می شد اگر آقایان شهردار یا فرماندار اهواز، اگر خبر از چنین اوضاع و احوالی ندارند ( که باید اطلاع داشته باشند) یک بعد از ظهر آخر هفته عبوری از این مسیر داشتند تا شاید با دیدن مشکلات تردد مردم تصمیم می گرفتند برای رفع یا کاهش این معضل، چاره اندیشی کنند. از اعضای شورای شهر ناامیدیم و گرنه درخواست می شد آنها هم لااقل برای فاتحه اهل قبور هم که شده این وضع را از نزدیک ببینند. 
از لایحه کاهش ساعت کار کارکنان دولت و تعطیلات آخر هفته، چه خبر؟
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داده که ایرادات وارده به لایحه کاهش ساعت کارکنان دولت و افزایش تعطیلات آخر هفته، در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و اعضای کمیسیون علاوه بر تایید مصوبه کاهش ساعت کاری به 40 ساعت در هفته، یعنی از روز شنبه تا چهارشنبه، ایراد گرفته شده از سوی شورای نگهبان درباره قید تعطیلی روز شنبه را مرتفع کردند. البته واحدهای نظامی و انتظامی، بخش عملیاتی واحدهای خدمات رسانی از قبیل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی- درمانی از این بابت مستثنی هستند و شامل آن ها نمی شود . ضمنا قرار است این مصوبه اعضای کمیسیون مجلس، برای بررسی به صحن مجلس ارائه شود.
قیمت های بالای اجاره و رهن خانه و مغازه ، مستاجرین را مستاصل کرده است
قیمت اجاره یا رهن خانه و مغازه در اهواز، مستاجران را تحت فشار قرار داده بطوریکه از توان مالی آن ها خارج است، چرا که بی ضابطه و دلبخواه مالکان است. 
بررسی ها نشان می دهد که در اهواز با 90 میلیون تومان و اجاره ماهانه 3 میلیون تومان می توان یک خانه 60 متری مثلا در محدوده گلستان اجاره کرد. همچنین با رهن 100 میلیون تومان و افزایش اجاره تا پنج میلیون تومان می شود خانه 100 متری، ساخت سال 1392 در محدوده شریعتی داشته باشید. با رهنی معادل 300 میلیون تومان و پرداخت اجاره ماهانه امکان اجازه خانه با عمر کمتر از 2 سال وجود دارد. 
یا با داشتن 700 میلیون تومان می شود خانه ای با متراژ 142 متر در منطقه گلستان را رهن کرد و مبلغ رهن یک خانه نوساز در این منطقه 850 میلیون تومان است. البته این مبالغ مربوط به یکی دو منطقه اهواز است و در سایر مناطق قیمت ها متفاوت و خیلی جاها بیشتر است. اجاره مغازه ها هم مرتب بالا می رود و بسیاری از مغازه داران توان افزایش اجاره از طرف مالکان را ندارند و ناچار به تخلیه می شوند. مثلا یک مغازه دار در همین منطقه گلستان باید بالای 20 میلیون تومان اجاره ماهانه بپردازد که تامین آن دشوار و برای خیلی از آن ها غیر ممکن است و هیچ نظارتی بر اوضاع اجاره خانه و مغازه نیست.
اسنپ که می گیرید، لغو درخواست نزنید ( مخصوصا خانم ها) 
یک وکیل دادگستری هشدار داده که وقتی سوار اسنپ می شوید، اگر راننده از شما خواست لغو درخواست بزنید تا کمیسیون به اسنپ پرداخت نکند، شما قبول نکنید ( بخصوص خانم ها) چرا که از نظر امنیتی کار خطرناکی است چون وقتی شما لغو درخواست می زنید راننده اسنپ می تواند شما را از شهر خارج کند و به مقصد نرساند و مورد سرقت یا بانوان مورد آزار و تعرض قرار بگیرند یا مسائل دیگری پیش بیاید و چون لغو درخواست زده اید، امکان هیچگونه ردیابی از خط تلفن همراه راننده برای نقطه زنی وجود نخواهد داشت. این موضوع را با خانواده و عزیزانتان در میان بگذارید. 
انتصاب یک خوزستانی در دیوان محاسبات کشور 
به قرار اطلاع طی حکمی از سوی سید احمد رضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور، یک خوزستانی به نام محمد امین امین زاده به سمت سرپرست اداره کل دفتر سازماندهی و خدمات مدیریت دیوان محاسبات کشور منصوب شد. 
خدا را شکر آقای فرماندار! از کمبود نیروی کلانتری ها خبر دارید؟
چند شب پیش خانه همسایه روبه روئی ما را زمانی که قبل از ساعت 11-10 بیرون رفته بودند، دزد زد. یعنی سارق یا سارقین از روی علمک گاز بالا رفته و وارد خانه شده بودند و قفل درب ضدسرقت!
 را شکسته و به راحتی وارد اتاق پذیرائی شده بودند و هر چه اراده کردند، بردند، البته گفتنی است این خانه واقع در خیابان روبه روی کلانتری محل است. مامور کلانتری که بعد از اطلاع دادن آمده بود تا گزارش بنویسد و به آگاهی خبر تایید سرقت را بدهد، می گفت کلی مناطق زیر نظر ماست با کمترین نیرو و نمی رسیم آنطور که باید گشت زنی کنیم. این هم یکی دیگر از کمبودهای این کلانشهر است. آیا فرماندار از این معضل مردم و مشکل نیروی انتظامی خبر دارد؟

 

برچسب ها : وانت بار ترافیک فرماندار اهواز