
آئین نامه اجرایی جدید مدارس
دبیرکل شورای عالی آموزش و پروش به تشریح آئین نامه اجرایی مدارس پرداخت و جایگاه مدرسه را از منظر سند تحول بنیادین بیان کرد.
به گزارش ایسنا، صبح امروز محمود امانی در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش که با موضوع پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید و در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین، از مدرسه به عنوان محلی برای شکل گیری موقعیت های مختلف یادگیری مؤثر، نام برده می شود، لذا مدرسه محل درک و اصلاح موقعیت است و آیین نامه اجرایی جدید مدارس نیز با این نگاه به مدرسه در فضای جدید شکل گرفته است.
وی تصریح کرد: بر اساس تحلیلی که از سند تحول بنیادین صورت می گیرد، مأموریت مدرسه این است که بر تربیت رسمی و عمومی متمرکز باشد؛ البته در دوره تربیت رسمی و عمومی، از مدرسه انتظارات زیادی بیان میشود در حالی که مدرسه یک مأموریت اولیه دارد.
امانی طهرانی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، مدرسه باید بر شایستگیهای پایه یادگیری، رشد متوازن در شایستگیهای تربیتی در ۶ساحت و مأموریتهای ویژه ملی متمرکز باشد.
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین به «مدیر مدرسه»، نگاه ویژه ای شده است و مدیر مدرسه، مخاطب بی واسطه سند تحول است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تشریح نقش مدیر، خاطرنشان کرد: «مدیر» رکن ایجاد ارتباط موثر بین مدرسه، جامعه و حاکمیت، و دارای صلاحیت و اختیار، کنشگر و مسئول در قبال کیفیت و اثربخشی است. بنابراین آیین نامه اجرایی مدارس با این نگاه تدوین شده و نسخه امروز آن حاصل کار چند سال تلاش شورای عالی آموزش و پرورش است.
امانی طهرانی گفت: آیین نامه اجرایی مدارس، دارای ۸فصل است که ابتدا اجرای آزمایشی ۳ساله خواهد داشت.
وی افزود: این آیین نامه یک درسنامه و مفصل ترین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است که هدف آن ارتقای جایگاه مدرسه است؛ لذا، تقویت ارتباطات مدرسه، تمرکز زدایی، مشارکت جویی و ...، در دستور کار مدرسه قرار خواهد داشت.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص چرخشهای تحول آفرین در پی این آئین نامه، اظهار کرد: چرخشهایی را در راستای سند تحول بنیادین برای این آئین نامه در نظر گرفته ایم، بنابراین مدیران مدارس باید با این آئین نامه ارتباط برقرار کنند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آمورش و پرورش، وی اضافه کرد: برای آموزش این موضوع نیز اقداماتی در شورای عالی آموزش و پرورش، انجام خواهد شد.
برچسب ها : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آموزش و پرورش مدرسه
- راوی گفت: نان بی کیفیت در خوزستان به دلیل انتقال گندم مرغوب ما به استانهای دیگر است/تامین روشنایی چندزمین فوتبال، کاری بهتر از هیچ!
- راوی گفت: وزارت نیرو بجای تعهداتش به صنایع، برق ماینرهای <مجاز> را تامین می کند
- راوی گفت: اگر مقام قضایی می تواند هرزمان که اراده کند کالاهای انباری را تعیین تکلیف کند، چرا می گذارید فاسد شوند؟
- راوی گفت: مسائل خوزستان با نامه نگاری حل نمی شود
- زمان اعلام نتایج نهایی کنکور مشخص شد/آغاز سال تحصیلی ورودیهای جدید از نیمه دوم مهر
- سازمان راهداری: زائران اربعین از همان مرزی که از کشور خارج میشوند، به کشور بازگردند
- نکاتی برای محافظت از تهدیدات فیزیکی دستگاههای هوشمند در برابر افراد ناشناس
- آیتمهای ۴گانه وزارت بهداشت برای پایش نانواییها/ استفاده از جوششیرین و جوهر قند ممنوع
- برای اولین بار توسط متخصصان نیروگاهی انجام شد؛ تراشکاری در محل شافتهای ایرهیتر واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز
- سهم خوزستان از خاموشیهای سراسری کاهش یافته است
- خوزستان؛ افزایش سقف پرداخت هزینه دندانپزشکی به بیماران خاص و صعب العلاج
- کاروان ۷۰ هزار نفری مشایه اهواز، پیادهروی اربعین را آغاز میکنند
- قیمت حبوبات کاهشی میشود/ برنج ایرانی ۱۵ درصد ارزان شد
- ایجاد صفهای طولانی کامیونها در مرزهای شمال شرق کشور/ عدم تخصیص مجوز به رانندگان ایرانی
- انبارها مملو از کالاهای اساسی است/۹ هزار پرونده تخلف تشکیل شد
- بازرسیهای مستمر برای جلوگیری از ورود مواد آلوده به بنزین/ شهرداری اجازه نوسازی برخی از جایگاههای سوخت را نمیدهد
- راوی گفت: نان بی کیفیت در خوزستان به دلیل انتقال گندم مرغوب ما به استانهای دیگر است/تامین روشنایی چندزمین فوتبال، کاری بهتر از هیچ!
- راوی گفت: وزارت نیرو بجای تعهداتش به صنایع، برق ماینرهای <مجاز> را تامین می کند
- راوی گفت: اگر مقام قضایی می تواند هرزمان که اراده کند کالاهای انباری را تعیین تکلیف کند، چرا می گذارید فاسد شوند؟
- راوی گفت: مسائل خوزستان با نامه نگاری حل نمی شود