شماره خبر : 17080
منتشر شده در مورخ : ۸ بهمن ۱۴۰۱
ساعت : 21:10
راوی گفت: فرودگاه اهواز، اسماً بین المللی است  لغو این همه پرواز شرمندگی ندارد؟

راوی گفت: فرودگاه اهواز، اسماً بین المللی است  لغو این همه پرواز شرمندگی ندارد؟


فرودگاه اهواز در حالی پسوند بین المللی را یدک می کشد که استانداردهای چنین فرودگاهی را ندارد چرا که معمولاً به فرودگاهی بین المللی می گویند که دارای امکانات گمرکی و کنترل مرزی و مه شکن است و به مسافران امکان مسافرت به کشورهای مختلف دنیا را می دهد که فرودگاه اهواز فاقد چنین امکاناتی است. هر سال با فرا رسیدن زمستان و تغییر شرایط جوی به ویژه مه آلود شدن هوا، چندین پرواز، از این فرودگاه لغو می شود که موجب بر هم زدن برنامه ریزی شرکت های هواپیمائی و سرگردانی مسافران و در نتیجه ثبت یک ضعف دیگر در مدیریت استان خواهد بود.
این طور که گفته می شود، دلیل لغو پروازها از فرودگاه اهواز، نبودن سیستم ای - ال - اس در آنجاست که البته مدیر فرودگاه گفته پی گیر موضوع است تا فرودگاه مجهز شود هر چند به نظر می رسد قبلاً این سیستم وجود داشته، اما بعد خراب شده که قاعدتاً باید مسئولان فرودگاه در این مورد شفاف سازی کنند. پیش از این یکی از نمایندگان اهواز در تذکری به وزیر راه و شهرسازی ضرورت تعمیر هر چه سریعتر سیستم ای - ال - اس را تاکید کرده  بود.
به هر حال قبل از فصل زمستان مسئولان باید چنین روزهایی را پیش بینی می کردند که از انجام این کار مهم غفلت شده است.
سیستم ils‌ دستگاه تقرب زمینی است که راهنمایی های دقیقی را در طول نزدیک شدن به باند فرودگاه هنگام فرود برای هواپیما با استفاده از ترکیب سیگنال های رادیوئی، ارائه می نماید که زمان کاهش دید افقی به دلایل ( مه، باران، کولاک برف) هنگام پائین بودن ارتفاع سقف ابر برای فرود امن هواپیما  ارائه می کند.
دستگاه ای ال اس دارای دو سیستم فرعی است که یکی برای راهنمایی عرض هواپیما ( لوکالایزر) و دیگری برای راهنمایی های عمودی (گلاید پَت) هنگام نزدیکی هواپیما به باند فرودگاه ارائه می دهد. ناگفته نماند که یکی از ملزومات اصلی برای استفاده یک فرودگاه از سیستم ای ال اس، نصب سیستم روشنائی مناسب برای باند فرودگاه است.
فقر، بیکاری و عواطف مردمی تکدی گری در جامعه را توسعه می دهد
در خبرها بود که پلیس به یک خانم که هر روز با هواپیما از اصفهان به تهران سفر می کرد و برمی گشت مشکوک میشود و در نهایت بررسی ها نشان می دهد که این زن هر روز برای گدائی به تهران سفر می کند و روزانه 5 میلیون تومان در آمد داشته است. این اتفاق، خیلی هم عجیب نیست چون در حال حاضر گدائی پول درآورترین کاری است که بدون زحمت در تمام کشور رایج است ( به جز تبریز که می گویند در آنجا گدا پیدا نمی شود.)
هر روز و حتی خیلی از شب ها تعداد زیادی از زن ها و دخترهایی در اطر اف یا در مسیر تردد خود می بینیم که به اشکال مختلف گدائی می کنند. برخی که سن بالاتری دارند، جلوی بیمارستان ها، داروخانه ها و نقاط دیگر می نشینند و چادری روی خود می اندازند و توجه عابرین را به خود جلب می کنند تا به آنها کمک کنند. بعضی هم که جوانترند، به تنهایی یا در حالی که بچه خردسالی را در بغل دارند ( که همیشه خوابند) از سرنشینان خودروها در چهار راه ها گدایی می کنند و چون مردم هم اکثراً عاطفی هستند و به آنها کمک می کنند هر روز تعدادشان بیشتر می شود که جمع آوری آنها وظیفه شهرداری با کمک بهزیستی است، هر چند براساس اسناد بالادستی، حدود یازده دستگاه اجرائی درگیر مساله تکدی گری هستند که علاوه بر شهرداری، ارگان هایی مانند بهزیستی، وزارت رفاه، کمیته امداد، استانداری ها، فرمانداریها و نیروی انتظامی در این مورد مسئولیت دارند. درصد بالائی از متکدیان تهران و استان ها، مهاجران پاکستانی و افغانستانی هستند، بنگلادشی و سوری، هم درصدی از گدایان را تشکیل می دهند.
به اعتقاد کارشناسان، تکدی گری در پشت ظاهر ناخوشایند، از کاستی های حاکم بر ساختار اقتصادی - اجتماعی حکایت دارد. پژوهش های مختلف در تهران که دارای بیشترین آمار متکدیان است نشان می دهد که فقر، بیکاری و بیماری در کنار سطوح پائین در صدر عوامل شکل گیری و تداوم تکدی گری به وفور دیده می شود. 
بخش دیگری از متکدیان هم به صورت خانوادگی، سابقه تکدی گری دارند که باید برای رفع این پدیده زشت چاره اندیشی شود.
وعده ای که 6 سال است تحقق نیافته است
جاده ورودی شهرک صنعتی شماره 3 واقع در جاده قدیم اهواز - آبادان و در 500 متری ورزشگاه شهدای فولاد، هم جاده باریک و دو طرفه است، هم محموله ترافیکی فولاد از آنجا عبور می کند و خطر آفرین است. پائین تر از آن هم شهرک درود گران و چند شرکت دیگر است. در پی گیری هایی که شد قرار بوده قبل از ورودی شهرک صنعتی مانع یا دو چراغ چشمک زن بگذارند و بعد احداث جاده آغاز شود. اکنون 6 سال از آن زمان می گذرد و وعده احداث جاده تحقق نیافت. اگر یادتان باشد، زمانی که در اهواز سیل آمد، میدان میوه و تره بار موقتا در این محل راه اندازی شد. حالا علاوه بر آن که هیچ اقدامی انجام نشده، نخاله ها را هم پشت شهرک می ریزند و خیلی وقت ها هم زباله ها را همین جا می سوزانند، قرار بود پارکینگ ورزشگاه هم اینجا ساخته شود. شهرداری، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی می توانند دررفع این مشکل موثر واقع شوند، اگر هم جاده در محدوده شهری قرار ندارد، شهرداری اعلام کند تا از طریق دستگاه مربوطه، مردم به جای مسئولین پی گیری کنند.
مجسمه ها و محموله تجهیزاتی شهری از کدام استان تهیه شده است؟ 
اخیراً دیده شده که دو مجسمه توسط شهرداری اهواز در دو نقطه از شهر نصب شده که از کیفیت لازم برخوردار نیستند. بهتر است در این باره شورای شهر تحقیق کند که این مجسمه ها در کجا و با چه هزینه ای ساخته شده و آیا اصولاً قبل از این که زیر ساخت های شهر احداث و نواقص شهری برطرف شود، خرید چنین مجسمه هائی ضرورت دارد؟ 
همچنین جا دارد شورای شهر در باره تجهیزات جدیدی که توسط شهرداری خریداری شده و این روزها با عنوان بخشی از محموله بزرگ تجهیزاتی از آن ها نام برده می شود، تحقیق کند که از کدام استان خریداری شده و آیا از کیفیت لازم برخوردارند؟

برچسب ها : فرودگاه اهواز نیروی انتظامی اصفهان