شماره خبر : 20122
منتشر شده در مورخ : ۸ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 20:51
راوی گفت: راه بندان ها در اهواز بیداد می کند، کارها هم لاک پشتی پیش می رود/بانکها با وجود سخت گیری ها، همچنان وام پرداخت نمی کنند، حتی وام ازدواج

راوی گفت: راه بندان ها در اهواز بیداد می کند، کارها هم لاک پشتی پیش می رود/بانکها با وجود سخت گیری ها، همچنان وام پرداخت نمی کنند، حتی وام ازدواج

 در قضیه ضرب الاجل فروش خانه های سازمانی، انصاف رعایت شود
خزانه داری کل کشور، تمام دستگاه های اجرائی را به فروش خانه‌های سازمانی خود ملزم کرد. در بخشنامه ای که به این منظور به وزارتخانه ها، موسسات دولتی و شرکتهای دولتی صادر شده و مستند به لزوم اجرای ماده 8 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آئین نامه ها و مصوبات مربوطه است، از آنها خواسته شده حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه نسبت به فروش خانه های سازمانی اقدام کنند.  ‌
ضمناً مقرر شده مشخصات خانه های سازمانی برای واگذاری به کارکنان فاقد مسکن دارای سه فرزند و بیشتر در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را طبق جدولی که تنظیم شده به خزانه داری کل ارسال نمایند. قرار است درآمد حاصله، نزد بانک ملی تحت عنوان تمرکز درآمد حاصل از فروش خانه های سازمانی، واریز شود.
موضوع خانه های سازمانی از دیر باز برای فروش به ساکنان آن‌ها مطرح بوده است. البته بیشتر این خانه ها فرسوده و نیاز به بازسازی اساسی دارند. حال باید دید با این ضرب الاجل یک ماهه چگونه این دستور اجرا خواهد شد و شایسته است با افرادی که فاقد مسکن هستند رفتاری معقول شود. بد نیست بدانید که خزانه داری کل اداره ای است که کارهای خزانه داری یک کشور را انجام می دهد. کتب <مالیه عمومی> خزانه را با عنوان صندوق و سازمان  هماهنگ کننده دخل و خرج کشور، تعریف کرده اند. از قدیم تاکنون یعنی از زمان هخامنشیان برای دریافت مالیات و امور مالی کشور، دفاتر و سازمان های منظم و مرتبی دایر کردند و در زمان ساسانیان این دفاتر و سازمان ها کاملتر شد. اما تعبیر خزانه به شکل امروز در ایران بعد از سال های انقلاب مشروطه مطرح شد و وظایف خزانه داری کل، پس از تشکیل مجلس و وضع قوانین و تشکیل وزارت مالیه تعیین شد تا به شکل امروزی رسید.
شفاعت رئیس شورا از شهردار و بی خبری مردم از آن چه در شورا می گذرد
سید محسن موسوی زاده عضو شورای شهر اهواز به منظور شرکت در انتخابات دوره دوزادهم مجلس و به استناد قانون مربوطه، درخواست استعفا کرد که موضوع در جلسه اخیر شورا مطرح و با آن موافقت شد. در همین جلسه رئیس شورا در خصوص طرح سوال یکی از اعضا (پورموسوی) از شهردار گفت، از وی خواستیم ابتدا به شهردار تذکر دهد که داد بعد شهردار به علت بیماری فرصت خواست و حالا شهردار به تذکرات در 54 صفحه پاسخ داده و در صورت لزوم، متعاقباً ادامه مسیر قانونی طی می شود.  ‌سیاوش محمودی این را هم گفته که: البته این مورد، نخستین تذکر نبوده و پیش از این هم دیگر اعضای شورا به شهردار تذکر داده بودند و پاسخ ها دریافت شده است.
آیا بهتر نیست در خصوص این تذکرات و سوال و جوابها اطلاع رسانی شود تا شهروندان در جریان مسائل شهری و آن چه که بین شورا و شهردار می گذرد، قرار بگیرند¿ یادش بخیر زمانی در هر جلسه شورای شهر تعداد زیادی خبرنگار حضور داشت و از سیر تا پیاز را می نوشتند و حتی حاشیه هایی بر حرف ها و عملکرد اعضا ارائه می کردند اما حالا هیچ خبری از رسانه ای شدن مسائل شورا نیست و کل خبرها به سخنرانی رئیس شورا خلاصه می شود.
فریاد از دل نامهربان <دوست>
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته : از 150 میلیارد دلار صندوق توسعه ملی، تاکنون 100 میلیارد دلار آن را دولت بر خلاف قانون برداشته و اگر دخالت شخص رهبری نبود تاکنون یک دلار هم در صندوق نمانده بود.
چه می شود کرد؟ به قول سعدی :
فریاد مردمان، همه از دست دشمن است
                            فریاد <سعدی> از دل نامهربان <دوست!>
بانکها با وجود سخت گیری ها، همچنان وام پرداخت نمی کنند، حتی وام ازدواج
پرداخت وام از طرف بانکها به مردم با آن که دارای شرایط سختی مانند وجود میانگین موجودی مبلغ وام در حساب مشتری و داشتن رتبه اعتباری و شروط سخت دیگر است همچنان متوقف و مشتریانی که مدتهاست پرونده آن ها کامل است، معطل دستور افتتاح پرداختها هستن حتی وام ازدواج. در این میان شنیدنی ها حاکی است که اما این سخت گیری ها شامل کارکنان بانک ها نمی شود که لازم است در این باره بررسی و به مردم اطلاع رسانی شود که آیا ممکن است چنین تبعیضی اعمال شود؟ موضوع دیگری که بانکها بر خلاف قانون در خصوص دریافت کنندگان وام انجام می دهند این است که مبلغی از وام را مسدود می کنند که به گفته مسئولان بانک مرکزی، این اقدام تخلف است و مردم می توانند این تخلف را،  از طریق سایت بانک مربوطه ثبت و پی گیری کنند یا این که با سامانه ارتباطات بانک مرکزی یا شماره گویای 2706 در تماس باشند.
راه بندان ها در اهواز بیداد می کند، کارها هم لاک پشتی پیش می رود
واقعاً چرا در این شهر (اهواز) کسی به داد مردم نمی رسد. گرانی ها که جای خود دارد و توجیه می کنند کل مملکت همین طور است، لااقل این همه اعصاب شهروندان را در نقاطی از شهر با ایجاد ترافیک و راه بندان عمدی خراب نکنید. چطور نه مسئولین گذرشان به این نقاط می افتد، نه گزارشی از این نابسامانی ها به دست آنها می رسد و اگر که خبر دارند و بی اعتنا هستند، وامصیبتا. از جمله، عبور از مسیر ملی راه، چه از سمت بیمارستان ابوذر و چه بالعکس سرسام آور است و معلوم نیست چه می خواهند بکنند که تمامی ندارد و اصلاً عجله ای در کارشان نیست و مشاهده می شود که برخی از تجهیزاتشان مدتهاست از جای خود تکان نخورده و وضع طوری است که تردد خودروها از آنجا مدتها طول می کشد. همین طور زیر و اطراف پل چهارشیر قدیم و هر اسمی که حالا دارد. اگر می خواستند یک اثر باستانی را بازسازی کنند، این همه طول نمی کشید. عبور از آنجا هم با کلی اتلاف وقت همراه است، با همه تنگی راه خودروهای مسافرکش هم قسمتی از جاده را تصرف کرده اند که طبق معمول کسی کاری به کارشان ندارد. 
مشکلات ترافیکی بلوار گلستان حد فاصل شهرک دانشگاه تا پمپ بنزین سیاحی و حوادثی که در آنجا اتفاق می افتد هم به قوت خود باقی است. نقاط دیگری هم هست که باید اصلاح شود و ذکر آنها به درازا می کشد. 
خلاصه وضع طوری است که انگار این شهر نه شهردار و مدیر مناطق شهری دارد، نه شورای شهر، نه دفتر فنی و نه کارشناس ترافیک که اگر غیر از این بود، باید یکی از آنها موضوع را پیگیری می کرد. چرا اعضای شورای شهر گشتی در شهر نمی زنند و محدوده کارشان را سالن شورا می دانند؟ کاش لااقل رانندگان مسئولان از استاندار گرفته تا معاونین و بقیه راه های <دررو> از ترافیک را بلد نبودند و یکبار در این ترافیک ها گیر می افتادند تا می فهمیدند مردم چه می کشند.
حرف آخر  ‌
انسان فقط در قبال گفته هایش مسئول نیست، در برابر سکوت هایش هم مسئولیت دارد.
عزیز نسین

برچسب ها : وام ازدواج خانه های سازمانی شهردار اهواز