تولید خاویار در خوزستان راه اندازی 2 واحد پرورش میگو در هندیجان 

مدیركل شیلات خوزستان خبر داد؛

تولید خاویار در خوزستان راه اندازی 2 واحد پرورش میگو در هندیجان 



 مدیركل شیلات خوزستان با اشاره راه اندازی دو واحد پرورش میگو در هندیجان گفت: كار پرورش و رهاسازی بچه ماهی خاویار در دو منطقه دزفول و گتوند در حال اجرا است‌.
به گزارش خبرنگار مهر، فتح ا... ابوعلی در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های آبزی پروری در استان خوزستان عنوان كرد: خوزستان شرایط بسیار خوبی در حوزه شیلات به ویژه در آبزی پروری جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی از رتبه اول خوزستان در حوزه آبزی پروری كشور خبر داد و افزود: با توجه به طرح‌های آبزیان در خوزستان در سنوات گذشته كه در دست اجرا و مطالعه است، امید می‌رود كه در آینده‌ای نزدیك نیز جایگاه اول تولید آبزیان را در كشور كسب كنیم.
مدیركل شیلات خوزستان با اشاره به تولید و پرورش آبزیان در استان گفت: در این راستا طرحی نیز برنامه‌ریزی شده تا با استفاده از ظرفیت‌های فعلی خوزستان، تولید آبزیان در این استان را یك میلیون قطعه آبزی در سال افزایش داد.
ابوعلی با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه شیلات بیان كرد: این استان در شرایط اقلیمی متفاوت از جمله مناطق سردسیر و گرمسیر و حتی در حوزه آب‌های شیرین و شور توانایی پرورش ماهی‌های گرمابی، زالو و جلبك را دارد.
مدیركل شیلات خوزستان افزود: در زمینه پرورش ماهی در غیر از آب‌های شیرین به پرورش ماهی در قفس رسیده‌ایم و امیدوار هستیم كه در سال جاری نیز اولین قفس دریایی وارد آب شود.ابوعلی با اشاره به تولید ماهی خاویار در خوزستان گفت: این استان در زمینه تولید خاویار شرایط بسیار خوبی را دارد و از این رو كار پرورش و رهاسازی بچه ماهی خاویار در دو منطقه دزفول و گتوند در حال اجرا است‌.وی از راه اندازی دو واحد پرورش میگو در شهرستان هندیجان خبر داد و بیان كرد: مساحتی به میزان یك هزار و 500 هكتار برای پرورش آبزیان را در خوزستان در نظر گرفته شده كه 398 هكتار آن در 10 روز آینده بهره برداری می‌رسد و مابقی آن در سال‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.مدیركل شیلات خوزستان تاكید كرد: هر جا كه آب باشد می‌توان آبزیان را تولید كرد حتی اگر آن نقطه دبی آبش یك متر باشد.
ارسال دیدگاه