مراقب اتصالات سست برق باشید!

مراقب اتصالات سست برق باشید!



مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در اثر اتصال سست، كابل برق به مرور زمان گرم شده و زمینه آمپر كشیدن و افزایش مصرف برق فراهم می‌شود و در نهایت حتی احتمال داغ شدن و مشتعل شدن كابل به وجود می‌آید.
عبدالحمید عباس شیاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار كرد: برق یكی از مهمترین خدمات اولیه در زندگی مردم است و ارتباط گسترده‌ای با سایر خدمات و نیازهای زندگی ماشینی دارد و از این رو استفاده صحیح از نعمت برق در این روزهای گرم سال بسیار حائز اهمیت است.
وی با تاكید بر اهمیت و حفظ ایمنی برق افزود: یكی از مهمترین كارهایی كه لازم است هر ساله یك مشترك برق انجام دهد، دعوت از یك تكنسین برق جهت بازبینی سیم‌كشی داخلی خانه و تعمیر و نگهداری آن و حتی تعویض برخی تجهیزات منصوبه مهم و كاربردی است.
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی در خوزستان و ضرورت استفاده از لوازم برقی پرمصرف مثل كولر گازی، واجب است مرتبا محل اتصال جریان برق بررسی و در صورت وجود مشكل نسبت به حل آن اقدام شود.شیاری عنوان كرد: استفاده مستمر از كولر گازی، ممكن است محل اتصال كابل برق فیوزهای سرامیكی یا مینیاتوری و یا سه شاخه كولر گازی را دچار خوردگی یا تحلیل ناشی از مصرف زیاد كند و محل اتصال در اثر حرارت پیش آمده سست شود.
وی ادامه داد: در اثر اتصال سست، كابل برق به مرور زمان گرم شده و زمینه آمپر كشیدن و افزایش مصرف برق فراهم می‌شود و در نهایت حتی احتمال داغ شدن و مشتعل شدن كابل به وجود می‌آید. در صورت عدم دقت به این مساله، با توجه به اینكه احتمال دارد در مجاورت كابل برق، پرده، مبل و یا دیگر وسایل قرار داشته باشد زمینه برای حریق به دیگر نقاط خانه فراهم می‌شود.
شیاری عنوان كرد: شركت توزیع نیروی برق مسئولیت تعمیر و نگهداری تجهیزات تا كنتور برق را بر عهده داشته و پس از كنتور به سمت داخل خانه، بر عهده مشترك است. در این زمینه به منظور جلوگیری از آسیب و سوختن لوازم برقی خانگی مثل كولر گازی، لباسشویی، تلویزیون و ... لازم است هر ساله پیش از شروع فصل گرم سال، تمام سیستم برقی بازبینی و پیچ‌های محل اتصالات محكم شوند.
وی در پایان گفت: توصیه می‌شود در این روزهای گرم سال در ساعت پیك یا اوج مصرف یعنی از ساعت 12تا 18 و از غروب آفتاب تا ساعت 23، از لوازم پرمصرف غیر ضروری استفاده نشود. همزمانی گرما و مصرف بی‌رویه و بیش از حد، تاب آوری تجهیزات را كاهش داده و زمینه بروز حوادث و سوختن لوازم برقی را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.
ارسال دیدگاه