پست برق 230 كیلوولت سبزآب اندیمشك به زودی   به بهره‌برداری می‌رسد

پست برق 230 كیلوولت سبزآب اندیمشك به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شركت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پست برق 230 كیلوولت سبزآب اندیمشك به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش روابط عمومی شركت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ در بازدید فریدون حسنوند رئیس كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اندیمشك از پست انتقال 230 كیلوولت سبزآب، بیان كرد: فاز اول این پست به ظرفیت 175 مگاولت آمپر در آینده نزدیك به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: فاز دوم پست برق سبزآب نیز به همین میزان ظرفیت 1755 مگاولت آمپر) بعد از فاز اول مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شركت برق منطقه‌ای خوزستان بیان كرد: ویژگی این پست امكان اتصال نیروگاه در حال احداث دوكوهه اندیمشك به شبكه سراسری است كه در آینده نزدیك به ظرفیت 307 مگاوات از این طریق به شبكه سراسری متصل خواهد شد.دشت‌بزرگ توضیح داد: برای اتصال نیروگاه دوكوهه اندیمشك دو خط انتقال 230 كیلوولت توسط شركت برق منطقه‌ای خوزستان نیز برنامه‌ریزی شده كه در مراحل پایانی احداث است تا امكان اتصال نیروگاه از طریق دو خط موازی دو مداره (در مجموع چهار مدار) فراهم شود.
وی با اشاره به اثربخشی بالای پست سبزآب بر تامین و پایداری برق صنایع اندیمشك، تصریح كرد: ویژگی دیگر این پست امكان تامین برق مصارف عمومی منطقه به میزان 100 مگاولت آمپر است. از جمله این مصارف تامین برق پروژه ملی غدیر است كه آب شهرهای خوزستان را از شمال استان تامین می‌كند.
مدیرعامل شركت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینكه كلیه مراحل طراحی و ساخت و تجهیزات بكار رفته در این پروژه پست و خط تولید داخل است، گفت: برای اولین بار رله‌های شبكه انتقال را در داخل كشور ساختیم و در این پست نصب و راه‌اندازی كردیم تا انتقال تكنولوژی به داخل كشور صورت گرفته باشد و در این حوزه نیز بی‌نیاز به تكنولوژی فراملی شویم.
بازدید از واحد گندله‌سازی شركت پانیا پرتو كهربا اندیمشك كه یكی از مشتركین صنعتی شركت برق منطقه‌ای خوزستان است از دیگر برنامه‌های رئیس كمیسون انرژی مجلس، مدیران شركت برق منطقه‌ای خوزستان و فرماندار اندیمشك بوده است.
ارسال دیدگاه